Advies

Mijn adviezen zijn meer dan goede raad vanaf de zijlijn

Elke dag biedt kansen om te leren en verbeteren, ontwikkelingen staan nu eenmaal nooit stil. Het verbeteren van kwaliteitszorg vergt een structurele aanpak, die ingebed is in alle lagen van de organisatie. Alles draait om het herkennen en benutten van verbeterkansen, het anticiperen op risico’s, het duurzaam verbeteren en het vieren van successen.


Mijn adviezen zijn meer dan goede raad vanaf de zijlijn. Als adviseur ga ik midden in de organisatie staan en lopen we samen op. Als de weg naar de oplossing nog gezocht moet worden, zoeken we die. Als de weg bekend is maar de beweging nog ontbreekt, dan creëren we de beweging.


Soms is er behoefte aan iemand die meedenkt bij een acuut probleem of deze oplost. Een andere keer is kritisch bevraagd worden over een lange termijnaanpak wenselijk en weer een andere keer is het nodig dat er snel en gericht geregeld wordt wat is afgesproken. 

Invalshoek of behoefte 

Wat jouw invalshoek of behoefte ook is, tijdens een kennismakingsgesprek kunnen we de mogelijkheden verkennen. Voorbeelden van onderwerpen waarbij ik adviseer en ondersteun:


  • Organisatieontwikkeling 
  • ISO 9001 of HKZ-certificering
  • Bedrijfsvoeringsvraagstukken
  • Kwaliteit en veiligheid
  • Procesverbetering en resultaatsturing
  • Beleids-, verander- en transitievraagstukken

Gelijkwaardigheid en wederkerigheid

Om samen tot de beste resultaten te komen, gaan we een relatie aan die gebaseerd is op gelijkwaardigheid en wederkerigheid. Dat doe ik door:


  • Goed te luisteren en kritisch door te vragen
  • Eerlijk te zijn en niet naar de mond te praten
  • Kritisch te zijn over mijn eigen inbreng en open te staan om te leren
  • Te werken met “wat er is”, en te zoeken naar datgene wat waarde toevoegt
  • Verstand van zaken in te brengen
  • Betrouwbaar, betrokkenen en integer te zijn en te werken


Neem contact met ons op

Share by: